סופ"ש אקטואלי: הערבות ההדדית שהביאה את הרב שך ל"נאום השפנים" • יוסי לזר

יוסי לזר 1 Comment on סופ"ש אקטואלי: הערבות ההדדית שהביאה את הרב שך ל"נאום השפנים" • יוסי לזר
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השבוע ציינו בארץ יום זיכרון למנהיג דגול שעשה ופעל המון למען כלל ישראל בארץ ובחו"ל. מנהיג שהשפעתו האדירה ניכרת עד היום ושהשאיר אחריו מורשת מפוארת לעם היהודי כולו. ולא אני לא מתכווין לראש הממשלה המנוח יצחק רבין, אלא כמובן למרן רשכבה"ג הרב אליעזר מנחם מן שך זצוק"ל.

הרב שך שהמשיך את דרכו של מרן החזו"א [שגם יום פטירתו חל השבוע] מלבד הגדלות בתורה והעמידה בראשות 'אם הישיבות' פונביז', ומלבד חיבור סדרת הספרים "אבי עזרי" על הרמב"ם – מרן הרב שך היה גם המנהיג שהקים את מפלגת דגל התורה כדי שתייצג את הציבור הליטאי ושתדאג 'להציל מידי הפריץ' את מה שמגיע לו .רק השבוע נרשמו מספר הישגים גדולים עבור הציבור החרדי ובמיוחד עבור אותם אלו שזוכים להמית עצמם באוהלה של תורה בלימוד בכוללים ובישיבות אותם אברכים התבשרו השבוע כי קצבת הבטחת הכנסה שנגזלה מהם בתקופת לפיד חוזרת השבוע.

גם השבוע המצב הביטחוני עדיין רעוע ההסתה נגדנו משתוללת, תנועות הקוראות לחרם על המדינה מתפשטות ברחבי העולם. בימים כאלה יש אצלנו לפעמים נטייה לומר הנה כמו שאתם החילונים והתקשורת יוצרים נגדנו הסתה, ככה גם העולם מייצר הסתה כנגד עצם קיומה של מדינת ישראל. היום הרגיש לי שאולי נוצר מצב הפוך.

58 ימים עברו מאז תחילת שנת הלימודים לבנות ועדיין יש 4 בנות באלעד שלא מוצאות את הסיבה לקום בבוקר ולצאת מהבית, אותם בנות שלמרות החלטת משרד החינוך על שיבוצם בסמינר בעיר, נאלצות לעבור מסכת איומה של השפלות וביזיונות מדי יום, רק מכיוון שהם רוצות ללמוד במוסד אשכנזי ליטאי שמחנך ברוח רבותינו, שמלמד את מורשת מנהיגינו, שממשיך את המסורת שקיבלנו מהרב שך.

ב"נאום השפנים" הידוע, הראה הרב שך את האכפתיות שיש לנו לכלל הציבור בישראל, ושלמרות העובדה שבשביל היהדות החרדית בארץ ישראל, השלטון השמאלני של המערך היה עדיף בגלל הגישה הליברלית שלהם של 'חיה ותן לחיות', בכל זאת הרב שך הרגיש מחויבות וערבות אמתית לכל כלל ישראל, גם לעם שבשדות, ולכן העדיף לתמוך בשלטון הימין – למרות העובדה שהציבור החרדי תמיד אכל מהם מרורים – ובלבד שהציבור בקיבוצים לא יאכל שפנים וחזירים.

הרב שך נלחם לשמור על מעט המסורת אצל העם שבשדות, על החינוך היהודי לאותם שהם לאוו דווקא המיינסטרים החרדי, מרן יזם והקים את הפעילות הברוכה של ארגון "הפעילים", ואת מוסדות החינוך העצמאי והנה אותם אלה שהכי מציגים עצמם כממשיכי דרכו הטהורה דווקא הם מגלים דאגה רק להם עצמם ולקבוצה המצומצמת שלהם ובועטים ברגל גסה באותם בנות שלשיטתם לא בדיוק כמוהם.

והנה, דווקא היום מתפרסם ב'כלכליסט' כי "היועצת המשפטית של משרד החינוך עוצרת את כל ההסכמים הקואליציוניים עם החרדים. לטענתה מדובר באפלייה". אנחנו מפלים???? אצלנו אין מציאות בכלל של אפלייה, להיפך, זה בסך הכל נעשה קצת תיקון למה שנגזל מאיתנו בתקופת לפיד!.

בעיר אלעד בראשות ישראל פרוש עדיין מתקיימת אפלייה. אפלייה פנימית שבאה מתוכנו כנגד 4 בנות והנה היועצת במשרד שבו יושב סגן השר חה"כ הרב מאיר פרוש עוצרת את כל ההישגים עבור כלל הציבור החרדי בטענה המוזרה של 'אפלייה'. מרגיש לי כי הפעם אם אצלנו נפסיק להפלות ואם נעצור אצלנו את המלחמה כנגד מי שלא נראה לנו שהוא בדיוק כמונו אולי אז אותם גורמים מבחוץ יפסיקו להסתכל עלינו ולטעון כנגדנו אפלייה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    4 בנות שמשובצות בסמינר ולא מוכנות ללמוד בו כי הבנות שם ספרדיות והן לא רוצות ללמוד חלילה עם ספרדיות. מי בדיוק הגזעני פה?